" Nem hiszem, hogy a kövek érdekesek lennének Isten számára - mondtam - Azok csak fekszenek a földön, és erodálódnak.
- Csak azért gondolod így, mert nem látod azt a hatalmas mozgolódást, ami a molekulák szintjén, vagy az alatt játszódik. És korlátoz a saját időfelfogásod is. Ha az egész életed során egy követ nézel, akkor se látsz rajta változást.
De ha Isten lennél, és 15 millió év olyan lenne számodra, akár egy másodperc, a kő bizony rengeteg aktivitást mutatna. Csökkenne, növekedne, anyagot cserélne a környezetével. A molekulái körbeutaznák az Univerzumot, és olyan folyamatokban vennének részt, amiket el sem tudsz képzelni. Ezzel szemben az Univerzum szemszögéből egy szempillantásnál is kevesebb ideig maradnak sajátos elrendezésükben az embereket alkotó molekulák.”
/ Scott Adams /
Áprilisban a Föld témával kezdtünk el foglalkozni. Ebben az időszakban kerül sor a Föld világnapjára való megemlékezésre, melynek kapcsán hangsúlyt fektetünk Földünk védelmére( mit tehetnek az óvodások ennek kapcsán ). Megfigyeljük a megújult természetet, tevékenyen bevonjuk a gyerekeket a kertészkedésbe, növénygondozásba.
Témáink:
- Tavasz- természet- időjárás változás- illatok- színek
- A Föld, mint bolygó (Földgömbbel való ismerkedés )
- Az emberek élőhelyei
- Nap, Hold és a csillagok
- Tavasz, tavaszi munka
- Fa és virágok ültetése.( Föld napja )
- A föld és az állatok kapcsolata
Minden őselem feldolgozása során hangsúlyozzuk a környezettudatos magatartást.
Az új program bevezetése eredményeként megújult a szemléletünk, a gyermekek sokkal aktívabban tevékenykednek, felszabadultabbak. A kooperatív tanulási technika és a differenciáltabb feladatok lehetővé teszik, hogy minden gyermek képességeinek megfelelően vegyen részt a kezdeményezésben, miközben sikerélményhez jutnak , hasznosnak érzik magukat és ezáltal bátrabban mernek megnyilvánulni társaik előtt.